Hata förkylningar

Ja att ja gör, skulle man kunna vaccinera sig mot dem skulle jag lätt göra det! Jag är ordagrant livrädd för sprutor men kunde man ta en för att slippa få förkylningar som halsfluss, lunginflamation osv så skulle jag ta en av varje för att slippa det, finns inge värre än när man vaknar upp å morgonen och känner att huvudet håller på lossnar!
Man tänker är jag död? Har jag fått akut huvudlossning? Vart är jag? Man börjar resa sig upp och känner att huvudet bultar och ögonlocken kliar och bränner man sväljer och det känns som om man har tiotusen miljoner kött sår som blöder i halsen, sen tar man sig upp dricker något varmt såren känns lite lite mindre iallafall, men huvudet fortsätter att bulta känns som om man har en hel hög med hackspettar innuti som hackar och pickar och slår. Man tar en huvudvärkstablett och känner sakta men säkert att det börjar av ta lite lite gran iallafall.. men lik förbannat så går man runt hela dagen och känner sig som en mörbulltad och bankad oxfile vart enda steg man tar känns som om det vore ett hopp över Mount everest, och varje liten rörelse känns som om var enda kroppsdel ska slitas lös och förvinna i molikyler ut i atmosvären.. och när någon tar i en eller om man råkar slå i något känns det som att få ett slag av boxaren Mike Tyson.  Man kollar sig i spegeln och man look like shit.. Man är blek och glåmig och känner sig allmänt ful och värdelös, näsan rinner och efter ett par dagars användande av näsdukar ser man ut som självaste rudolf med röda mulen.. Är man riktigt sjuk går man till farbros doktorn och får medusin och äter de osh känner sig pigg men i själva verket har man fått ett pajat imunförsvar av all antibiotika.

Ja men andra ord förkylningar suger, det är värdelöst och borde utrotas det finns absolut inge bra med dem... absolut inget alls!



/C.Hu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0