Olöst fenomen= karlar del 2

Vad fan säger man egentligen när ens bästa vän ringer en klockan 12 på natten och gråter för att hennes kille beter sig som en idiot? Jag tror jag sa fel saker ikväll. de har varit tillsammans i ca 2 månader eller hur man nu ska räkna med tanke på att killen jobbar 12 dagar i Norge för att vara hemma 9 och sedan jobba 12 igen. Men sak samma. Han har hunnit med en hel del den här korta tiden. Och min vän är absolut inte ett dugg svartsjuk av sig.

Han började efter maximalt 3 veckor att fråga om det gck bra att han åkte upp till sitt ex och tittade på film. De var tydligen bästa vänner. Fast hon dumpade han.  Yeah right. Inte ens en tanke på att fråga om hon ville följa med. Min kompis blev med all rätt sur som fan och upplyste honom dessutom om varför i klarspråk som bara en efterbliven apa inte skulle fatta. Det löste sig.

 Maximalt 3 veckor senare frågar han samma sak igen på samma sätt. Och min kompis blir sur igen. Med ännu mer rätt denna gång om någon betvivlar hennes rätt första gången. Killen fattar fortfarande inte problemet och försvarar sig med att det är ju bara över dan. Ja som att man inte skulle kunna knulla på dan.  Så trots att förhållandet är så nytt och att hon misstycker åker han den här gången upp.

Dessutom är killen sjukligt beroende av dator/tv-spel och många gånger nu har min kompis gått dit när han lovat att inte spela men det slutar alltid med att han gör det ändå. I MÅNGA timmar trots att min kompis hävdar att han dragit ner.. Detta var även anledningen till att hans ex dumpade honom. 

Det som fick bägaren att rinna över ikväll när min kompis är på väg dit och får reda på att ett av hans gamla ragg, som fortfarande är intresserad av honom är där, som enda tjej och som har den enda kopplingen till kompisgänget genom att vara ett gammalt ragg till nämnda kille. 


Så min kompis ringer upp mig och gråter, är fly förbannad och ja knäckt helt enkelt. Och som hon betett sig den sista tiden harjag aldrig sett henne göra underde 16 år vi känt varandra. Det är helt makalöst. Och hon är svartsjuk, och sårad. Och det lyckas man inte göra henne i en handvändning.  Så vad skulle jag säga? Jag sa helt enkelt att jag tyckte att hon hade rätt. Och frågade henne om hon på allvar trodde att killen skulle ändra sig. För av egen erfarenhet gör de inte det. För man kan helt enkelt inte förändra en annan människa. Och killen är helt enkelt för dum för att ens fatta när man säger det rakt ut upp i ansiktet på honom. Och nu menar jag att man pratar som en kille inte sänder signaler som en tjej.  Det jag får till svar är att jag kan ju inte säga nåt egentligen eftersom jag aldrig varit i den situationen. Det må vara sant men jag är fan inte korkad. Om jag tänker på hur jag själv skulle känna om jag blev behandlad så här skulle inte vara annorlunda än vad hon känner. Dessutom har jag många gånger hamnat i situationen där killen är helt underbar när han beter sig okej men att hans dåliga sidor inte alls uppväger hans dåliga. Och man älskar dom och vill behålla dem men man lyckas aldrig förändra dem. Hon har för en gångs skull hamnat i min situation och vill inte lyssna på råden. Vilket man aldrig vill. Och jag tycker så synd om henne. Ingen förtjänar att bli behandlad sådär.

Sen kan jag bara inte förstå hur han kan vara så djävla korkad!!!!! Okej om han nu lyckats vara vän med sitt ex. Men fatta snälla ni att det skulle vara så mycket enklare om ni även om ni vet att vi inte vill frågade om vi ville följa med och träffa personen. Som ni gör med alla era manliga polare. Då känns det inte som samma risk eller lika känsligt.

Sedan, herregud jag må gilla att spela tv-spel och jag är inte ensam. Och ni får gärna göra det för oss. Men jisses 3-8 timmar per dygn? Det är lite väl. Och om ni nu ska spela, bjud då inte upp oss, så får vi chansen att göra något annat vi tycker är kul. För vi förväntar oss inte att vi ska måsta sitta där och se på i flera timmar. Vi vill umgås, ha sex, prata, se på film MED ER, ja vad som hellst med er. Inte titta på när ni spelar tv-spel. VI VILL UMGÅS!

Och att ni bara inte kan fatta vadfan det är ni gör fel när vi "sänder våra signaler" som ni kallar det. Om du säger åt din nya flickvän som det är meningen att du ska vara nykär i och helst inte vilja göra något annat än vara ensam med att du tänker åka upp till ditt ex och hon lägger på. Eller svarar väldigt kort med bitig röst. HUR FAN KAN NI INTE KOPPLA???? Är det något fel i eran hjärnsubstans eller är ni bara så djävla ego att ni på fullaste allvar tror att ni aldrig gör fel. Hon är sur för att du valde ditt ex före henne. Eller när eran tjej plötsligt reser sig ur soffan efteratt du och dina vänner spelat tv-spel i 14 timmar, vrålar idiot och smäller igen dörren när hon går. Fattar ni då verkligen inte varför hon är sur? Hur korkade är ni egentligen. Hon vill ju bara ha lite uppmärksamhet annar kunde hon ju lika gärna suttit hemma och pluggat, käkat middag med sina vänner eller vad fan som helst.

Jisses ni är verkligen korkade.

Såälskade lilla vän. Dumpa aset! Han har inte gjort slut med sitt ex, han är ett as som inte ger dig den uppmärksamhet du förtjänar, han är korkad och du kan få hundratusentals gånger bäyttre än det där.
Ciao // ME

Jag fattar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0