Älskade alkoholiserade vän

Vad gör man när man börjar inse att en av ens vänner håller på att bli alkoholiserad? När man tänker tillbaka och ser att personen haft problem länge. Och att man inte kan göra någonting åt det. Jag har verkligen ingen aning. jag har en vän som har problem.  Hon dricker alltid  tills  hon spyr eller däckar. Hon kan helt enlekt inte bara nöja sig med ett glas vin.Hon dricker fast hon har magkatarr. Hon har dargit sig undan från sina vänner och umgås bara med pojkvännen som dricker lika mycket som hon gör. Och så har hon gjort sedan första gången hon drack  sprit. Hon försvinner tillsammans med någon kille, festar jämt. Missade massor av skolan. När man än ringer har de varit på systembolaget senast dagen före. Om det så är tisdag eller lördag.  Hon har ingen kontroll när hon dricker, ligger runt (faktiskt inte nu sen hon blev tillsammans med sin pojkvän), glömmer bort stora delar av kvällen eller så tar hon sig inte ut över huvud taget  för hon blir för full redan på förfesten och hon har alltid sagt att sex blir  bättre när man är  lagomt berusad. 
Hur hon klarar jobbet vet jag inte. Hon är alltid där men i vilket skick hon är i vet jag inte riktigt. Men hon dricker ofta kvällen innan hon ska jobba. Speciellt om hon jobbar helg.

Det värsta är att man inte vet vad man ska göra. Tar man upp det går hon i försvar eller skämtar bort det. Säger att det är ju ingen fara med magkatarren. Som jag är helt säker på att hon fick pga alkohol.  Och samtidigt är det verkligen vår sak att ordan upp? hennes föräldrar har aldrig gjort något, utom att skylla på oss andra när hon spårat ut för mycket.

Jag är helt enkelt orolig och vet inte alls vad jag ska göra.

Ciao // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0