Funderingar i natten

Sitter här och funderar för mig själv. På allt som händer just nu.  För  det händer så otroligt mycket  omkring mig just nu.  Eller snarare det händer så mycket inom mig som jag märker på utsidan.  Tänk vad mycket en nystart egentligen kan göra för själen.  Mitt självförtroende har skjutit i höjden  riktigt.  Så här starkt  har det nog aldrig varit förut. Jag har blivit en helt ny människa, eller så har jag fått tillbaka mitt gamla jag.

Alla sidor jag ser är jag kanske inte så förtjust i men samtidigt så är jag stolt över dem. Jag har alltid värderat mig själv väldigt lågt, speciellt i jämförelse med vissa av mina vänner. Jag har varit avundsjuk på dem och många gånger hållit med fast jag inte hållit med. Det gör jag inte längre. Jag står mycket mer för mig själv nu och för vadjag står för. Visst ibland blir jag värsta besserwissern men det är faktiskt så att jag har oftast rätt då också. Jag står för mina fördomar och att alla är jag inte beredd på att ändra. Och jag säger ifrån när jag tycker att någon beter sig som ett tvättäkta rövhål. Det var länge sedan jag gjorde det. Och det känns skönt.  

Jag har dessutom roligare. Att gå på krogen är skitkul! För jjag blir uppraggad, på riktigt. Och ofta. Det är roligt!

Mycket hänger nog på att man börjat plugga. Man kom in på den linje man ville, det går bra och man blir äntligen nåt. Man har ett mål som man faktiskt kan se att man kan uppnå och som kommer att göra livet mycket bättre. Man har valt ett yrke man tror man kommer trivas med. Man är inte längre bara ung, outbildad, får ta en massa ströjobb och utan egen ekonomi eller social status. Helt plötsligt så är man nåt, nåt som i vad som helst. Föräldrarna är stolta, man bor själv, lagar sin egen mat, hhar sin egen ekonomi, klarar sig själv. Man blir nästan sjuk i huvudet fär man är så stolt över sig själv.

Ja allt känns bara så himla skoj! Men det finns ju nackdelar också. Som att ens gamla vänner börjar glida undan. Man har inte samma liv längre och inget att prata om. Att man dessutom börjar rubba balansen i gruppen genom att inte bete sig som man brukar gör ju saken värre. Det är ganska trist. Samtidigt är det väl en naturlig utveckling.

Nej nu borde jag sova. Ska hämta en kompis vid tåget imorgon.

Ciao//ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0