Håller inte käft!

Jag tror jag håller på att bli hatad av halva min klass. Jag känner mig som universums största bitch. Men ärligt talat så orkar jag inte bry mig. Orkar inte längre hålla på och vara snäll och trevlig mot allt och alla människor och hålla käften närt folk beter sig som skit. Jag är så djävla trött på det för det får mig att känna mig så in i helvete falsk.  Och vad ska man egentligen med människor man inte klarar av till? Alla passar ju helt enkelt inte ihop. Och så är det ju bara.

Men visst man ska ju helst inte såra folk och vara elak och så ser jag egentligen inte på mig själv. Men ibland är jag det. Elak. Riktigt elak. Som igår. Vi skulle ut på krogen så jag hängde med två tjejer som bor i närheten. Och jag blev så djävla led på dom. Två vuxna människor ska det föreställa, iaf på papperet. Men vilket beteende. Hela förfesten jag hamnade på kändes som en fjortisfest, eller som de festerna man hamnade på första året på gymnasiet. Helt djävla otroligt. Här går man på universitetet och tror liksom att folk ska vara vuxna. Men det är fan värre än någonsin. Helt otroligt.

Iaf tillbaka till de två brudarna jag gick dit med.
1. De ville inte gå ut före 12. Då ska jag alltså betala över 100 spänn bara för att gå in på krogen och bara få stanna där i 2 timmar. plus pengarna man lagt ut på sprit, taxiresor, buss osv. Och den ena bruden kläcker ur sig att man ändå aldrig har roligt mer än en timme på krogen. VA?? Jag upplyste dem om att de hade fel. Jag har alltid kul i flera timmar. Man dansar, dricker, snackar med folk, röker, raggar, hånglar. Hur fan hionner man med det på en timme och ledsna på det? Bara att dansa tar ju 2 timmar minst. Dessutom tänkte jag för mig själv att de där kan ju inte vara några vidare partypinglor.
2. Hela vägen från förfesten när vi väl kommer dit har den ena bruden, 29 år gammal blivit full på 5 cider med 4,5% alkohol. och blir skitdryg! Människan är från Göteborg och har nu flyttat till en mindre stad. Och hon klagar HELA DJÄVLA TIDEN. Den här stan är så dåålig, bara två öppna krogar i hela stan. (Snarare var det nog snarare minst 5 krogar öppna.) Åh hur långt ska man egentligen måsta gå? O'learys är ju så djävla beige. De spelar så dålig musik överallt. Göteborg är mycket bättre. Så tillslut blev jag så djävla trött på hennes djävla gnällande att jag bara säger "Men flytta hem till Göteborg då om det är så jävla dåligt här."  Jag orkade helt enkelt inte lyssna på henne nåt mer. Dessutom ville hon hellre  gå till en krog som kallas Plaza än på O'learys.  O'learys  har 4 dansgolv, asmycket folk i bra ålder (bara 20 årsgräns) och är helt enkelt bra. Plaza har alltid 23-års gräns på lördagar och medelåldern ligger kring 52. Men de skulle definitift till Plaza så jag och en annan tjej lät dem väl gå dit då så gick vi på O'learys istället och hade skitkul. Och åkte hem utan dem.

Så hur bitchigt var det på en skala?

Jag var nog ungefär lika hela kvällen. Men många gånger höll jag faktiskt tyst. Även om jag hade en hel del bitande kommentarer på tungan. Som när en av brudarna på förfesten sa att hon aldrig hånglar på krogen. Jag lyckades hålla tyst men tänkte en hel del för mig själv. Som på den gången jag hamnade liggandes på en jacka på en bakgata/parkering/gränd i tio minus med byxorna vid anklarna och linnet hoprullat kring midjan sådär en 100 m från krogen. Iofs insynsskyddat från nästan alla håll ändå. Eller då jag stod upptryckt mot konsumväggen med händer överallt. Jag menar visst man går inte ut på krogen enbart för att ragga. Man går ut för att dansa, dricka, träffa folk och ha trevligt. Men är man singel (och för vissa oavsett om de inte är det) så nog fan vill man ragga.

Lyckades också hålla käften när en an klassens värsta brudar började klaga på att en i hennes grupp anklagat henne för att mobba. För hon hade aldrig förut blivit anklagad för att mobba någon. Hur jag lyckades hålla käften då vet jag inte men tankar som" Nej ingen har nog sagt det till dig förut men alla har nog tänkt det"  snurrade i huvudet.  Men eftersom  hela festen  var fylld av hennes sympatiserande fjortispolare ansåg jag det säkrast att knipa käft för min egen trygghets skull.  Jag harhatat bruden sen första dan och min radar sa på en gång att den bruden är vidrig och om jag måste vara ensam med henne i mer än 5 minuter kommer jag att åka dit för mord sedan. Och min radar har aldrig fel. Inte den här gången heller. Jag vet dessutom från säkra källor att den här bruden är rent elak,  en riktigt besserwisser som tror hon kan och vet allt ( men inte kan det)  och helt saknar empati. Och hon verkar rent av korkad. Vad fan hon gör på en utbildning till socionom vete fan. Snacka om att den bruden kommer att fortsätta ge socialkontoren dåligt rykte och namnet sockärring lär bli hennes bästa vän.  

Då jag däremot inte lyckades hålla käft var tex när bruden jag var på krogen med hånglade upp en ful kille. Han såg djävligt sliskig ut och mer ska jag inte säga för då blir nog bloggen nerstängd pga missuppfattningar. Men huvudsaken var egentligen att hon nöjde sig med för lite. Hon tog helt enkelt första bästa kille som raggade på henne och hånglade med och det tyckte jag var onödigt då hon hade chans på betydligt bättre killar.

Sen när hopn deppade ihop över att en kille inte ville ha henne höll jag på att dö! Det lät på bruden som att hon helt enkelt ansåg att hon var så snygg att ingen skulle kunna nobba henne. Och det stämmer inte för nån. Alla människor tänder en inte. Då höll jag inte käft heller.

Avslutningsvis var jag tvungen att ringa mina kompisar och vräka ur mig och risken finns ju att nån råkat höra en när man kutat omkring i lägenheten  och ut för att röka på farstukvisten blåförbannd och som vanligt ganska högljudd. Så nån tog väl illa upp säkert.
Så vi får väl se vilket mottagande man får imorgon helt enkelt. Men ärligt talat det skiter jag i! För jag kan stå för det jag sa. Och om jag nu är världens bitch så vet jag ju att jag bara var ärlig. Men klart lite ångest har man ju. Inte så kul att bli hatad.

Ja det var allt för nu..

CIAO // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0