IDOL 071012

Jaha så var veckans fredagsfinal av idol över. Och vilket programm! Allihopa var ju lysande!
Tänker också förklara ett uttryck som kommer att återkomma i det här inlägget. Det är frasen om den kramande känslan runt hjärtat. Förklaringen till detta är att det känns som att en lagomt stor kärlekspyssling ger hjärtat en lång varm kram som känns rint hela hjärtat, hela bröstet och man blir alldeles varm, kärleksfull, gråtmild som Kischti och gosig. Och som singel kramar man kudden och önskar att man hade någon mysig snubbe att krama. Så är det.

Vi börjar väl med Jidhe som jag sågade i förra programmet.  För då var han dåååååålig. Men vilken uppryckning. Ikväll var han ju både rolig och avslappnad. Inte alls lika mycket SVT  eller  sport.  Nu börjar han fatta grejen. Kanske han läst här? Hehe

Andreas var först ut och jag älskar den låten. Jag vet jag vet hur töntigt som helst då jag egentligen är rockbrud men smäktande kärleksballader fångar även mig emellanåt. Och som han sonade sitt framträdande från förra veckan. Ojojoj. helt rött låt, helt rätt toer och jag lyckades konstatera att han ser ut som en vuxen Idol-Ola. Han gör iofs fortfarande något konstigt med munnen men skit samma. Det var lysande. Och vilken känsla han hade ikväll. Den här gången var det kärlek. Ja mer har jag inte att säga. Malmöbon med ultraful hockeyfrilla har blivit en stjärna.  Men han borde jobba med scenspråket. Andreas, prata med Daniel och Evelina så är det löst.

Sen höll jag inte koll på ordningen så vi fortsätter med Christoffer. Som jag sa sist var det mitt alldeles egna lilla hatobjekt som jag inte ens brydde mig om att stava namnet korrekt på.  Men det är borta nu. Satan i gatan han sjöng ju trosorna av en. Jag tänkte när jag fick höra vad han skulle sjunga, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ inte sabba den låten. Men vad jävla fel jag hade. Den satt som en smäck ända in i benmärgen och efter sista tonen fick jag den där kramande känslan om hjärtat som bara skriker ren kärlek. Ojojoj. Det var ju nästan som att man blev kär på fläcken. Ja fortsätter han i den stilen blir han jäkla farlig.

Sedan har vi då stackars Patrizia som också åkte ut. Det var faktiskt lite oväntat. Jag trodde Sam skulle ryka men Daniel harsom vanligt rätt. Hon väljer alldeles för dåliga låtar. Hon gjorde det i fjol, därför rök hon redan i kvalet. Hon gjorde det i år och åkte i andra fredagsfinalen. Och kvällens version av en i vanliga fall bra låt var helt enkelt katastrofal! Och vad hade hon för jävla kläder? Snacka om felpropertionelig klänning. Stor över magen och tajt över höfterna? Varför? Hade det varit tvärt om hade den varit så jäkla snygg men nu. Nej tack! Och bruden har ju röst!  En riktigt bra röst. Och snygg  är hon. Men hon kan helt enkelt inte välja låtar.  Och då är det kört precis som jag sagt hela tiden. Så det så.

Över till nästa idol, Marie. Ja vad säger man. Där satt den.  Som vanligt. Hon är en sångerska av högsta klass och likaså ikväll.  Och vilken energi.  Jag kan hålla med om  de där  tjuten men  samtidigt är de  charmiga.  De visar på personlighet och hur jäkla kul hon har.  Men hennes outfit hade ju en del att önska.  ABBA mössa  eller sjal eller vad det nu varpå huvudet  i guld i kombination  med rosa benvärmare. Njaee  och tröjan var ingen hit den heller. Men jag kom hela tiden på mig själv med att tycka att hon var så jävla snygg, riktig hatkärlek. Jag kan fortfarande inte bestämma mig. Men jag tror hon skulle ha skippat huvudbonaden vad det nu egentligen var. Men i övrigt helt lysande.

Sedan har vi Evelina som  också fick sig en känga  sist. Men jäklar vad hon röjde ikväll. Jag grät nästan och kramandet runt hjärtat var där. SÅ DJÄVLA BRA! Scenspråket var helt perfekt, frisyren avundsvärd, snygg men lite hatkärlek till kläderna. Hon fick de att se ut som en aftonklänning men var fölr sig var de inte särskilt snygga. Men som hon bar upp dem ja så finns det egentligen inget att klaga på. Att hon dessutom lät som Barbra Streisand gjorde ju inte det hela sämre. 5+ tjohoo.

Amanda däremot var jag inte riktigt lika nöjd med. Hon var ju snygg så in i helvete som vanligt (där har ni att lära er Idoler) men jag fick inte ihop rösten med låten. Kan varaatt man är så van att höra den med högre tonart men vafan hon rodde hem det ändå. Och inga sura toner den här gången och närvaron var där. Klart godkänt men du kan bättre tjejen!  Lite fel låt för henne men  inte så dåligt som Patrizias. 

Gathania då, ja jag hatarden låten!!! Genuint avskyr den. Har aldrig fattat storheten med The Ark. Men hon rodde hem det ändå. Nästan så jag började gilla låten lite. Och vad jag är avundsjuk på hennes ögon. Hennes blick är så snygg. Kläderna likaså. Och hon röjde ordentligt. Men som sagt, personligen hatar jag låten.

Så har vi Sam, herre min je. Jag står inte ut med hans pundarröst nåt mer. han sabbar ju låtarna. Och jag vet att han kan sjunga normalt. Det såg vi första gången han ställde upp.  SÅ GÖR DET DÅ! Det här funkar inte längre.  Han låter ju som han rökt på i flera timmar i sträck innan han börjar sjunga. Killen är snygg, han kan egentligen sjunga så VAD FAN HAR HÄNT? Han får mig att sakna Jonah. Ryck upp dig eller åk hem! Gör som du gör på auditions så har du min röst igen, men nu, GLÖM DET! Men du fick en chans till så ta den!

Sen har vi Daniel min älskling. Oh lala vilket framträdande. Jag älskar hans scenspråk och mixen han gjort med låten idag var helt suverän! Jag skulle kunna lovorda honom i ett helt inlägg. Men jag ska besinna mig. Hans scenspråk är galet, han är galet suveränt duktig  och  även om låten är lite tråkig gjorde han den intressant. Och hans outfit var ju bara för kul. Han var rolig ikväll. Det är inte varje dag man får se en galning med en röst man kan dö för iklädd plommonfärgad velourkostym. Och den synen skulle jag inte ha velat missa för allt i världen. LÖÖÖÖÖVE (bonnspråk av Love)

Och sen har vi Mattias, MUMS säger jag bara. Väldigt snygg och japp och Snygg-Erik är återfödd. Ikväll var han bättre än någonsin. Vilken röst han visade upp. Och den sista tonen, ja hade inte trosorna blivit avsjungna redan så rök de där och blev upplösta i molekyler. Herregud vilken ton. Helt tonrätt och lång som kinesiska muren. Den tog ju aldrig slut och man ville att den aldrig skulle ta slut! Ohlalalalalalala.  Dessutom är den kärleksballaden bland de bästa som gjorts  och filmen är hur fin som helst. Det är så man smälter . Fortsätt så grabben!

Ja det var allt för ikväll. Nästa vecka fortsätter jag min följetång uppbunkrad med godis och cola som vanligt!

Ciao // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0