IDOL 071019

Jaha så var det dags att recensera dagens idol då. Vilket inte alls är lika roligt som förra veckan. Jisses vilken dålig standard de höll ikväll. SKÄRP ER IDOLER! Så här kan ni ju inte hålla på. Dessutom var ju valet av tema inte direkt upphetsande det heller.

Vi börjar väl i början då. Eller nästan. Daniel var först ut. Jag började med att beundra hans snygga tatuering. Jag menar jag vore inte jag om jag inte föll för en snygg tatuering. När den dessutom föreställer en elgitarr är jag såld. Låten han valde är så djävla dålig men passar honom. Han rodde hem den och nog svängde höfterna här hemma ändå. Skorna var ju också så jäkla nice och moonwalken var, hmm lustig. Daniel , så brutalt ful var den inte! Men nu skulle det faktiskt vara skönt att få höra nåt annat av Daniel som inte är falsett faktiskt. Vi vet att du kan men kan du nåt annat? Det är frågan.

Sen kommer gullet Mattias. Ja den omtalade attityden såg vi inte mycket av. Nej du sötnos nån bad boy är du inte och särskilt mycket attityd har du inte heller. Han var heller inte lika bra som förra veckan och ja det blev faktiskt lite tråkigt. Låten är ganska trist i sig och ja alla toner satt inte där de skulle. Men så dålig att du var tvungen att nästan åka ur var du inte. Nya tag nästa vecka. Dessutom var västen djävligt ful. Byt stylist, kör en snygg skinnjacka så kanske attityden kommer.

Sedan var det Gathanias tur. Ja hon må vara snygg men har hon ingen personlighet alls? Det verkar inte så och det förlorar man på. Klänningen skulle dessutom ha varit mycket snyggare om den haft en roligare skärning i halsen. Allt som allt var det trist, utan fart och utan känsla och hennes röst kunde helt enkelt inte rädda henne kvar i tävlingen så hon fick åka hem. Hej då!

Amanda då, hur skötte hon sig? Ja faktiskt var hon en av de bättre i kvällens ganska usla show. Verserna var helt jäkla klockrena men refrängen var katastrof. Hon har inget vidare brett register och många gånger sitter man ochh väntar på de där högre tonerna och kraften i refrängen men det händer aldrig. För hon har inga höga toner. Det är besvikelse. Hennes röst är skönt annorlunda men ja jag vill att hon nån gång kunde gå upp några toner. Sen skulle hon ha tagit på sig ett par skor för den outfiten blev jävligt platt utan.

Sam däremot lyckades för en gångs skull! Han fick ju nästan bort hela pundarrösten vilket var en skön omväxling. Och det räddade att han tog en så dålig låt. Det var lite svajigt och gick från riktigt bra till sämre men det här är klart det bästa han åstadkommit hittills!

Sen har vi charm trollet Andreas som bara växer och växer för varje fredag. Och kul det där med hans kalsonger med hjärtan på. Låten han valde är som många av de andras en riktig skitlåt. Andreas Jonsson har inte gjort nåt bra sedan Glorius som var helt enastående. Men våran andras gav den iaf lite sväng. men Kishti, dansbandskung? Nu får du väl ge dig. Värre förolämpning än så kan man nästan inte få. Och så illa var det inte heller. Det var mysigt var det.

Sedan var det Maries tur. Klädseln var helt grotesk, hon såg ut nästan som Anna Nicole Smit i sina dåliga perioder. Inte då fullt så illa som när Anna Nicole klädde ut sig till barbapappa men den där outfiten var inte särskilt smikrande för Maries figur. Däremot var ju skorna jättesnygga! Hon som brukar vara så snygg. Vad jag egentligen tyckte om håret har jag fortfarande inte bestämt mig för. Men dunderhit var det inte. Men sången var helt okej. Lite svajigt i refrängerna men verserna var jättebra! Och jo juryn hade rätt, kroppspråket behöver jobbas på...

Christoffer var den som var klart bäst ikväll. Inte samma standard som förra veckan men jävligt bra. Blev hjärtkram light. Tänkte först när jag hörde vad han skulle sjunga att herregud hur ska det här gå? Och det gick ju helt lysande. Men jag blev förvånad att jag tyckte att det var bra. Jag kände att jag inte borde tycka om det men det gjorde jag. Och ja scenspråket är helt lysande. Det höjde framträdandet till max. Bara att bocka och buga.

Sen var det då Evelina sist ut. Jag ÄLSKAR den låten, den är det bästa som gjorts sen 1989 ungefär. Och jag hade jättehöga förväntningar med tanke på hur djävla bra hon var förra veckan.. Men det blev ju total katastrof!!! Vart tog den makalösa rösten vägen? Och vilket otroligt värdelöst scenspråk. Hon styckmördade ju den låten på samma sätt som Cissi gjorde förra året med Savage Gardens Two beds and an coffe machine. Fruktansvärt. Men ibland satt det bara för att i nästa sekund gå åt skogen igen. Och de höga tonerna var inte i närheten av var de skulle. Nej usch och fy. Det där får du bara inte göra om!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så avslutningsvis ska jag gå till den som var helt klart bäst ikväll. Det var Jidhe och hans dans i början av programet. Det var inte vackert, det var inte sexigt, det var inte charmigt. Men det var så otråligt djävla roligt att det blev allt föregåeende. Och vilka miner. SUCCÈ!! En stor eloge till Jidhe som gjorde sesongens sämsta avsnitt sevärt.

Ciao//Me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0