Resan hit till värmen

06:00 väcker älsklingen mig efter att ja hunnit sove ca 1 tim

06:55 vaknar jag och inser jag ska åka om 5 min mot Staden.

07:00 är vi på väg

08:05 hämtar vi Ylva

08:45 checkar vi in

09:20 tog jag förväl av alla nära och vi gick genom tullen.


Så långt allt väl, kom till sthlm oskadda flygturen gick oerhört fort, känndes de som.
Efter mycket knas hade vi hitta ankommande väskor och fått vårat bandage och hade förflyttat oss upp över arlanda, medans vi låg på en bänk och surrade skriker Ylva plöstligt till. Hon såg sin släkting som vare i utlandet väldigt länge. Så vi följde med dem ner på Olerys och surrade och Y drack lite öl för att lugna nerverna inför flygresan. 15 min innan incheckningen stänger kommer vi på att det är dax att skynda sig lite, springer upp och knölar ut väskorna ur ett skåp som vi fått hjälp att få in, skåpet var ABSOLUT för litet för 2 över fulla väskor. Hann precis  checka in väskorna med en marginal på 5 min.  Så väl var de gott, han med planet och fick någorlunda platser bredvid en trevlig pratsam gubbe från Åbo. Maten på flyget var skaplig, men fy va segt de var, 4tim 50min tog det, var som en sardin jävel när man klev ur planet, flygplatsen var liten men fan för stor för två flummiga norrlänningar. Hahah! Ylva fick sin väska efter ca 10 min själv fick man vänta hundra år till, var helt jävla säker på att min väska hamnat i södra kina. Men sen kom den.  Hade en lapp på med ''Heavy 22 kilo'' Hahaha.

Fortsättning kommer sen datorn e totalt fucked up, äter upp texten när ja skrive en hel roman. SKI SKIT SKIT!

Nu blir de mat, hörs senare!
/C.Hu

Fortsättningen...


Väl ute vid bussen som skulle ta oss till Ayia Napa kom det mera strul, buss killen fattade inte vad vi menade med att vi bara skulle åka med att vi bara hade flygsstol och transfer. Till slut fattafe han att vi skulle med iaf och väskorna lastades in.Då vart de försenat för bagage bandet hade trassel så tog 30 min innan vi äntligen tog oss från flygplatsen. Tog 1 timma ut hit och där mötte pappa upp oss, killen på ving sa att de var ca 200m dit vi skulle från där vi vart av släppta, men tjoho var nog snarare 2kilometer. När vi väl kom hit och hade pratat lite och äntligen lagt oss som jag väntat på ca hela dagen var de ett sju helvetes liv här utanför, fulla britter som skrek och krossa flaskor och mc och bilar som for för bi och körde som idioter och poppa musik för hela slanten.  Men till slut lyckades ja somna, men vaknade igen då pappa kom hem halv 8, så är trött som en gnu även i dag! Ikv blir de sova av. Nu i dag har vi vandrat runt lite och kollat i affärer och handlat mat, kollat in stranden och tagit oss ett dopp i de blå. Nu e vi hemma igen och ska duscha och dra upp till pappa och kolla läget där. Sen blir de väl middag och lugnt. Är helt slut, fortfarande ont i rygg och nacke efter sardin flyget. Suck
Har även kollat efter nå fin present till min älskling. ;) Hihi!

Saknar han nå sjukt!

/C.Hu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0