Vilken början

Jaha så är man inne på en ny vecka igen då.Och vilken böjan det blev. Åkte hem till mamma och ägnade hela helgen åt att skriva min uppsats. Jag fick liksom inte till det. Dessutom rasade jag liksom ihop så jag sov konstant. Så skulle jag åka hem igår och det blev lite stressigt. Inser när jag sitter på tåget att mina hemnycklar inte finns någonstans. Börjar ringa runt för att få tag på vaktmästaren eller någon som kunde låsa upp eftersom extranycklarna låg så lägligt kvar inne i lägenheten. Men receptionen var stängd och vaktmästarna hade slutat. Träffar en tjej ifrån klassen som bor alldeles bredvid mig när jag kliver av tåget som erbjuder sig att hjälpa mig. Så när vi kommer upp till lägenheten letar vi fram hyreskontraktet och får tag på hyresvärden. Som visar sig inte  vara någon hyresvärd och som upplyser mig om att ingen kan hjälpa mig förrän tidigast imorgon bitti.  Skitskoj, eller inte! Jävla idioter. Jaja tjejen erbjuder mig att sova över och jag fixar så att en tjej som pendlar hemifrån tar med mina nycklar till skolan. Det gick iaf bra att sova hos den här tjejen. Hon är jättetrevlig och så men nog fan var det pinsamt! Så hon fick mina extranycklar ifall nåt skulle hända igen. Jaja det löste sig iaf så nu sitter jag i min lägenhet. Men hur sjukt är det inte. Ingen kan offra en kvart på att hjälpa en in i lägenheten. Och man får inte ens spika upp en djävla tavla. Det är fan helt makalösa. Dessutom får jag inte in min egen säng.. Nej dags att byta bostad!

Katastroferna avlöste varandra iaf. Har väntat på att min djävla tatuerare ska höra av sig i 2 månader nu och lackade tillslut ur totalt. Så jag bestämde mig för att byta till en här där jag bor som jag vet ska vara väldigt bra. Kommer alltså dit vid 1 idag och ska be dem rita motivet åt mig och boka en tid.  Jaha  efter en stund kommer det  ut en äldre herre och frågar om jag behöver hjälp. Börjar prata och han avbryter mig mitt i och berättar att han har några böcker med älvor i. Jaha säger jag som redan vet precis hur den ska se ut men han bara går iväg och hämtar böckerna och lämnar mig med dem. Jag tittar iaf och hittar några bilder som överrensstämmer med det jag vill  ha.  Men ingen kommer tillbaka. Så jag sitter där i närmare 2 timmar innan her surpuppa kommer ihåg mig, antagligen eftersom jag börjar stryka runt själva tatueringsrummet. Då skickar han ut sin medarbetare. Han är iaf trevlig och lyssnar uppmärksamt och fattar precis vad jag vill ha och vi dividerar lite om vingarna och så. Sen får jag vänta en liten stund till så kommer en tredje kille ut och bokar en tid till mig. När jag ringde och pratyade med dem så sa de att de hade fullt ända till slutet av november så jag tänkte att ojojoj vad jag kommer att få vänta. Men jag fick en tid  redan 16 november. HALLELULIA! Så nu är det bara att börja vänta. Ska påminna Daniel som han heter om några veckor om att han ska rita motivet bara och kolla det. Tjoho! Äntligen blir det av! Lovar att lägga upp en bild när den är gjord.

Så vilken början på veckan. Skönt att vara ledig imorgon.

Ciao// ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0