Date med försökskaninen

Jag var på date idag. Något jag aldrig varit förut. Dessutom med en kille från internet, vilket kändes jävligt skumt måste jag säga.  Jag är en ganska blyg person när det kommer till sådana saker. Eller när det gäller killar i största allmänhet.  Ännu mer skeptisk är jag till internetdating genom att man bygger upp väldigt många förväntningar när man pratar på internet. Om allt från utseende till röst till vad det egentligen ska leda till. Och dessutom kan det ju vara rätt riskabelt.

 Nu blev ju inget direkt som man hade tänkt. Blir det någonsin det? Men samtidigt vart det bra. Det började med att han upplyste mig om att han råkat dubbelboka sig så att vi bara hade en timme på oss så vi gick bara och fikade. Babblade om lite allt möjligt från musik, mode, frisyrer till hockey. Sen delade vi helt enkelt på oss och jag betalade mitt eget fika. Visst det var kanske lite fult gjort, han hade kanske inte ens dubbelbokat sig men tidspressen var ändå skön. Då behövde det inte bli pisamt eller tvingande på något sätt. Det vart ganska lyckat från min synvinkel. 

Om jag vill träffa honom igen? Jag vet inte, det klickade ju inte direkt med dunder och brak. Jag såg nog egentligen det hela som ett projekt och den stackars killen som en försökskanin. Jag ville helt enkelt se om jag vågade, om jag kunde och visst hade det klickat så inte mig emot. Dessutom var han nog inte riktigt min stil heller vilket jag nog fick ännumer bevis på när jag såg honom. Jag tog helt enkelt ett säkert kort och försökte. Lika fult av mig som hans påstådda dubbelbokning. Men nu vet jag ju att jag vågar och kan, så då är det ju bara att fortsätta!

Iaf fick det här mig att fundera på en sak. När man känner sig attraktiv, modig, stolt, glad osv blir man automatiskt mer attraktiv. För alla människor. Även om nu daten inte gav så himla mycket kände jag mig en massa bra saker efteråt och det måste ha synts. En gammal klasskompis som aldrig brukar prata med mig haffade mig på tågstationen så jag fick sällskap hela vägen hem alla jag mötte hemma hos mamma ville prata och någon hade gett mig dagens ros i tidningen. Helt enkelt, det märks när man mår bra! Och även om det nu inte handlade om några potentiella pojkvänner eller så så får man mer upmärksamhet. Tillslut står det en potentiell pojkvän där eller ett trevligt ragg. Det handlar bara om utstrålning. Och det måste vi blyga bara pränta in i våra små hjärnor.

Det var allt

Ciao // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0