IDOL 2007

Idolhajpen är igång igen. Nu har vi tagit oss så långt som till kvalveckan. Det är ju nu det börjar bli intressant. Fast inte lika intressant som när fredagsfinalerna börjar. Man har inte riktigt hunnat skaffa sig favoriter än. Eller ja det där var ju inte riktigt sant. Några har man ju börjat gilla, men jag har fler jag ogillar. Jag gillar t ex inte Tamela, uscha. Jag tycker hon sjunger ganska dåligt eller snarare jag gillar inte hennes röst. Samma sak är det med Michel. Usch den är så ljus och nasal. Och att de som redan åkt ur saknar jag inte ett dugg.

Patrizia och Amanda gillar jag men de måste börja välja bättre låtar. De har en tendens att välja låtar som inte särskilt många kan relatera till vilket kan bli skadligt för dem. Och stackars Anastacia slaktade kvällen låt ordentligt enligt mitt tycke. Speciellt de höga tonerna.

Marie är trots sin bakgrund som Big Brother-deltagare jävligt duktig. Hon skulle nog kunna ta hem alltihop.Och Andreas har en charm som jag tror kommer gå hem hos publiken. Dessutom är han väldigt duktig. Och vilket lyft hans utseende fick när han fick bort den där fruktansvärda lockiga hockeyfrillan. Hockeyfrillan är DÖD, STENDÖD och vi vill aldrig se den igen. På nån! Och ännu bättre blev de när idolstylisterna fick lägga vantarna på honom, då blev han ju snygg.

Sen gillar jag Daniel. Hans uppträdande igår var helt lysande! Som han satte den låten, och det är inte lätt. Där har många att lära!

Knut och Kristoffer har jag inte riktigt bildat mig någon uppfattning om än. Kul med en som är lite äldre iaf. Och Kristoffer kan kanske visa sig vara en riktig stjärna.

Nåt som är lite ovanligt för i år är att det inte är lika många snygga killar med. Och ingen given fjortisfavorit. Mattias är ju iofs väldigt snygg men han är ganska ensam om det. Och han överrensstämmer inte riktigt med Ola och Danny, fjortisarnas tidigare våta fantasier. Han har heller inte samma hårdrocks sexighet som Markus. Han liknar för mig mer Snygg-Erik eller Måns. Knut är ju ganska fräsch för sin ålder men det syns på närbilderna att han levt ett ganska hårt liv. Men han kan nog falla den lite äldre publiken i smaken.
Men allt det kan ju ändras när man bara får "lära känna" idolerna lite mer. Vid närmare eftertanke blev ju Marcus bara sexigare och sexigare ju längre tiden gick.


Ja det var allt för den här gången. Fortsättning följer........

Ciao // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0