Ångest och panik, vart tog tiden vägen?

Den senaste tiden har stackars C.Hu fått sköta hela rulijangsen här. Själv har jag haft det så struligt att blogga verkligen hamnat LÄNGST ner på listan. Men det ska vi väl ta och ändra på.

Så var ska jag börja. Med jul kanske. Min slavdrivare till mamma höll oss fullt sysselsatta konstant över jul. Det skulle städas, pyntas, kokas, bakas, lagas, hälsas på och en jävla massa åkande. Våran familj har inte fattat att julafton bara kommer en gång om år. Vi firade nämligen 4 stycken i år så vi slog vårat eget rekord. För hela jäkla släkten skulle ju till olika ställen så man fick klämma in julklappsutdelning och det allmänna firandet där man kunde. Jag fick iaf nästan allt jag önskade mig plus lite till och minus lite annat. Så jag är nöjd. Däremot blev jag ju sjuk mitt upp i alltihopa, men ingen rast och ingen ro gav mamma en då. Så jag är fortfarande sjuk. Börjar bli rätt tjatigt nu faktiskt.
Nyår fick på så sätt firas hemma med lite skumpa bara. Fanns inte så många alternativ när man knappt kan andas eller prata.

Och snacka om attdet är skönt att vara hemma hos sig själv igen. Men ingen rast ingen ro nu heller. Tenta på fredag och jag har inte pluggat alls. ÅNGEST! PANIK! Och huvudet fullt med bomull. Vilken kombo. Lägenheten ser ut som ett ghettoområde och jag glömde bort min tvättid idag. Inte helt lysande. Men det är ju min vanliga otur. Har dessutom spenderat halva dagen på djursjukhuset med en kompis katt som inte mår så bra. Helvete vad dyrt det är. 1350 kr för en undersökning, blodprov och 1½ dc dropp. Plus 79 kronor för antibiotika. Makalöst! Dessutom måste hon på återbesök. Herregud, för en bondkatts skull liksom. Hutlöst!

Jag har dessutom fått en ny granne så nu är de ljuva dagarna slut med att göra vad man vill vilken tid på dygnet man vill. Jävlar också, jag som är en sån nattuggla. Hennes uppsyn är dessutom sjukt otrevlig och grinig så man ligger väl redan risigt till. Men hon har iaf inte sagt något. Jag saknar min gamla granne. Han var ju aldrig här så han var väldigt lättsam.

Det var väl den senaste tidens uppdateringar.

Höres!

Ciao // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0