Är vi inte vuxna?

Det är dags att såga nåt nu. Jag har varit snäll alldeles för länge! Och jag gillar inte att vara snäll! Och idag blev jag riktigt grinig. Somjag skrev sist ska vi göra ett grupparbete snart. Eller ja det  börjar på fredag. Vi fick välja grupperna själva via internet, allt sköts ju via nätet numer. Problemet var att hade man en gång valt grupp kunde man inte ändra det. Och såklart vart det strul. Vi hade valt en grupp, likaså hade en annan grupp gjort. Så hälften av oss och hälften av den andra hamnade i samma. Inte helt lyckat. Ja det var ju inte mycket vi kunde göra mer än prata med läraren idag.

Så vi drar upp dit och han kan tack och lov ändra. Så ser vi att en kille som vi pratat med och fattat det som att han ska vara med oss är i en egen liten grupp ensam, så vi flyttar över till hans och allt är frid och fröjd, tror vi. Killen blir skitsur! Värsta hej jag är 4 år gammal och du får inte vara med mig! Han hade tydligen pratat med några andra som han skulle vara med. Jaha så vi bad om ursäkt och försökte göra det bästa av situationen. Jag menar vi var 4 och hade redan bytt en gång, han var ensam och sur . Så vi upplyste han om att ville han byta, fine men då var det enklare om han gjorde det.  Vilket han gjorde.

Jag menar herregud! Han betedde sig som en 4 åring i sandlådan. Vi försökte ju bara lösa allt till det bästa, men vad fick man för det? Inte ett djävla skit. Men jag fick ju som jag ville tillslut.

Sen har vi ju andra puckon i klassen också. Och nu menar jag puckon. Om man studerar på universitetet gör man det frivilligt, och man är vuxen. Eller ska verka vara iaf.  Men det var ju en övertygelse man snabbt fick överge. vissa tror jag skulle behöva hamna på högstadiet igen så de får växa på sig.

En av våra tentor kommer att vara via internet, i samma stil som körkortsteorin för er som prövat det. Och självklart börjar de här människrna diskutera att läraren är ju korkad som inte fattar hur lätt det bir då att fuska. "Sitter man i datasalen kan man ju hjälpa varandra!" Okej det är sant. Men varför skulle man fuska? 1. du får göra om det 3 ggr och det bästa sparas. 2. Du behöver kunna det för att bli bra på ditt jobb. 3. Ditt jobb handlar om att ta hand om andra människor, vill du vara ansvarig för att det går åt helvete för dem? 4. Du har själv valt att plugga och 5. den viktigaste. DU ÄR VUXEN! VÄX UPP!

Jisses, folk är ju helt otroliga. Sen klagade de på att den var på internet och att man var tvungen att vänta i 3 timmar mellan försöken, för vissa hade ju ingen dator. Ingen dator? Och pluggar på universitetet? Jag säger bara en sak, KÖP EN DATOR!

Hmm har jag nåt mer att hacka på? Inte just nu.


CIAO // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0