Patetiskt, ja varje gång

Har precis suttit och läst igenom en blogg skriven av en gammal klasskompis till mig. Oh herregud säger jag bara. Och så får jag väl säga på en gång att ja nu ska jag sitta här och hacka på någon så jag är väl inte bättre själv. Men vad i helvete. Det är bra patetiskt med människor som flyttar för att plugga på högskola och sedan tror att de blivit så himla mycket bättre än alla andra. Åh jag har gått ner 10 kg, jag festar massor, jag har massor med kompisar, jag klarar alla tentor, jag har världens bästa pojkvän men ni alla loosers som är kvar hemma och var skolans elit vad har ni blivit? Det står hela tiden.  Och det är bara så himla pinsamt att läsa.  Är det meningen att jag ska bli imponerad?  Avundsjuk?  Ledsen?  Ja kul för dig. Och så träffar man dem hemma där de bara gör ner alla människor och hela byn. Vad har fått er att tro att ni blivit så mycket bättre? Ok ni har fått ett liv som alla andra, kul för er! Men det gör inte resten av världen till sämre människor. Det blir bara patetiskt. 

Jag har också flyttat, pluggar, har nya roliga kompisar, hittar på olika saker, festar, har dåliga dagar och bra dagar. Jag trivs som fisken i vattnet men det betyder inte att jag hatar vad jag kommer ifrån eller människorna där. Varför skulle jag? Jag anser mig inte förmer än de.

Det är sjukt hur dryga vissa har blivit, tror att de får bete sig hur som helst. Fattar ni inte att ni beter er precis lika illa som de som mobbade er förut? Ni hackar  ju på andra ni tycker är sämre.  Det är ju samma  beteende.  klart ni ska vara stolta för att ni gör något med erat liv men jisses  gör det snyggt åtminstone. 

Jag menar en annan tjej som också gick i min klass kom hem för ett tag sedan och gick på en person hon knappt kände, ställer sig och säger att han kommer ju aldrig att bli något för han är ju fortfarande kvar där osv osv. Vem gav henne rätten till det? Och vad vet hon om hans liv? Bara för att hon pluggar någon annanstans och ohh får ta bilder på någon sketen nattklubb.  Och visstja hon dejtar ju en miljonääääär. Okej, det betyder alltså att man får bete sig hur som helst.

Det jag bara ville säga var att hemma kommer ni alltid att vara samma människor som alltid med den där attityden. Ni bevisar ingenting med att bete er dåligt. Det blir bara pinsamt.


Ciao // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0