Renoverings Tankar.

I mitt huvud krettsar enbart två saker just nu, renovering och körkort!
Det är ungefär va min vardag är just nu, körlektioner, skrivning, och uppkörning och en hel massa tankar på renovering! Vill ha ett vackert, romantiskt och mysigt hem.

Funderar så det bara knakar hur man ska göra? En ide kommer o den verkar lysande sen kommer man på en till och så vidare så har börjat klottra ner allt i ett kollege block nu. För att få ut de ur huvudet! Men vet ändå inte vilken ide som är den bästa. Man vill inte att det ska bli för ljust, eller för möskt, golvet ska passa med väggarnas färg. Taket ska stämma in och dörrar och så vidare. Är nästan ett heltids jobb att renovera eller att bara en planera inför det!

Sen att jag och sambon inte alls har samma smak, jag tycker en sak är fint då tycker han det är gräsligt. Och det han tycker, tycker jag är såå tråkigt!
Jag vill exprimentera, med färger och form..

Vill att det ska vara modernt, snyggt, mysigt och allt på samma gång. Men är inte någon riktig fantast av vitt. Tycker folk har på tok för mycket vitt i sina hem det känns så färglöst och sterilt. Men nu efter jag kollat runt lite på olika sidor och bloggar ser jag att vitt kan vara ganska fint.. Det blir lixom elegant. Om man matchar det med rätt färger.. Så det blir kontrast och fina brytningar!
Men ändå så är det nog en färg jag gärna undviker...

Har stora problem nu, men att komma fram till hur man ska göra!

Kommer väl upp lite före och efter bilder när det börjar bli dax för sådant..

Take Care / C.Hu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0