Besök från Danmark

Jisses vilken vecka. Nu har det verkligen varit full rulle. Besök av släkt från Danmark so jag skjutsat runt säkert halva kommunen. Vi har varit överallt, spelat Guitar Hero, Plump, badat, spelt volleyboll och flängt. Samtidigt har jag jobbat och flängt lika mycket där. 

Igår var vi i Sundsvall och shopppade. Eller ja shopping och shopping, jag kpte två böcker och tre kortlekar och godis. Ja och så var jag på bolaget. Inte mycket till shopping. Ja godis och läsk var väl egentligen vad som stod på dagordnigen. 

Lösviktsgodis är tydligen svindyrt i Danmark. Typ 17-20 Danska kronor som dessutom är dyrare än den svenska kronan. Och så har de inte en del av sorterna på varken godis eller läsk där. Så vi tog med dem till Karamellagret. Danskarna i godishimlen! Vilken syn, och till råga på allt filmade de påsarna för att bevisa hur mycket de fick för så lite pengar. Det inhandlades även Trockadero, Sockerdricka och Gelehallon till moster Leivy.  





Och såklart souvenirer, ja inte för att det fanns några att köpa men servetter med  svenska flaggan och dalahästar, servettringar med svenska flaggan, några nyckelringar och magneter med älgar och sånt.





Sen drog vi ut till min morbror och käkade thaimat och spelade mer spel och volleyboll. Riktigt kul!

Sen åkte de hem. Så huset är alldeles för tyst och tråkigt. Men men..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0