Stor städa, eller kanske man ska säga vår städa nu?

Det är iallafall vad jag gjort i dag, mina händer ser ut som svampar nu! Men rent är det.. Fick någon fix idee när jag vaknade att i dag blir det städning, tänkte först bara dammsuga och torka golven men när jag väl kom igårn bar de av med nästran allt. Polerat köksbordet, torkat och skrubbat kakel, badrummet har fått sig en rejäl skurning från topp till tå, och så vidare. Så tog närmre 4-5 timmar! Men fan vad skönt det är efteråt!

Så nu sitter ja bara och slappar i soffan innan man ska göra ett nytt ryck, ska bort till huset och måla med struktur färg i trappen, och måla hall taket så vi kan tapetsera klart uppe, och sen ska man väl laga någon middag i dag med. Fast kommer nog ganska lindrigt undan med de i dag, för det är älsklingens område av mat i dag så han som kommer få stå och slava, och de kan han gott göra eftersom jag storstäda. HA HA!
Lite rättvisa ska de väl vara!

Helgen har vare hur lugn som hellst, sett melodi festivalen, städat nu då, slöa, sett på film och sove. Det är ungefär va jag gjort! Och det är bra skönt ibland de, att inte göra nå speciellt..

Snart är det löning igen, då ska jag köpa tapeter och betala körkortet, Gud vad jag längtar! SUCK!
Ne men tapeterna är ju skoj, så det blir ännu ett rum som är klart! Skönt när man ser det börjar gå frammåt..

Är fortfarande tomt här hemma utan Busen, men det är väl bara att vänja sig! Ropar fortfarande på honom, coh sen kommer jag på mig själv att han är i himlen nu! Tänker gå ut med han när jag kommer på mig själv att jag inte kan det, är rätt sjukt.. Men men, han har det bättre nu! Han kommer alltid finnas i mitt minne och mitt hjärta! Minnen lever alltid kvar!

/C.Hu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0