Byråkrati kan vara roligt

Idag är det full rulle som gäller. Har diskat, ska dammsuga och torka golven, sedna skriva en diskussion om seminariet igår och fortsätta med hemtentan. Har några samtal jag borde ringa men jag tror de får vänta tills nästa vecka. Det är verkligen full rulle och jag fattar egentligen inte varför jag sitter här och skriver. Jag har inte tid egentligen. Men men..

Vädret fortsätter att vara kasst som fan. Det känns mer som november än maj. Det snöar ju! Herregud!

Och kursen vi läser nu är inte direkt den roligaste. Byråkrati, organisationer och ledarskap. Jisses. Men vi hittade en riktigt rolig grej igår. Jag skulle försöka förklara för Linda vad byråkrati var och kollade i min uppslagsbok. Beskrivningen var inget vidare om man säger så! Den löd; byråkrati 1 Ämbetsmannavälde; onödigt krångel. 2 Ämbets- och tjänstemannaklass.
Byråkrat 1 Tjänsteman inom stat eller kommun. 2 Onödigt formalistisk och pedantisk tjänsteman.

Medge att det lät rätt roligt! Var ju ingen vidare positiv beskrivning.

Nej nu måste jag sätta fart!

Ciao//ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0