Jisses amalia

Nu har det varit fullt upp konstant här ett tag. Så fort jag börjar skriva blir jag avbruten eller så hinner jag helt enkelt inte börja.  I måndags lämnades tentan in, vi klippte oss, handlade, städade, diskade, gjorde pastasallad, åt middag, duschade, packade, pratade i telefon, och fick sitta ner ungefär 10 sekunder eller  nåt. Kom i säng vid 1 på natten eller nåt liknade.

Jaha så var det tisdag, upp klockan 04:30, inte direkt min favorittid på dygnet direkt, frukost och klä på sig. Taxin kom 05:20 och tog mig till tågstationen där jag fick vänta. Passade på att sminka mig lite och kjedjeröka som en jävla skorsten. På tåget och så vad som kändes som en miljon timmar till Stockholm. Bara att springa till nästa tåg, röka på vägen och iväg igen. destination Skåne! Och skulle vara framme tidigt, redan 15:30! Tjohoo allt gick bra. Trodde jag.. Blev strandad i Alvesta, brand på banvallen. Sj skulle sätta in bussar. Men hittade bara 3, och det tar ju inte 5 fullsatta tågvagnars passagerare.Väntetid i 1½ timme och lyckades fula in mig på 4 bussen. Hallelulia, uss till Älmhult. Springa till ett öresundståg och äntligen framme i Lund 18;00.

Upp igår vid 10, behövde sova lite. åt frukost och klädde på mig. Sedan to jagpappas golden på promenad i 1½ timme. Hem, åt lunch, duschade och fick några timmars dötid. På med makeup, läder och så kom kvällens gäster. Fördrink och iväg och titta på styvmammans kör och vårtal, ick tack och lov rätt fort. Var svinkallt och blåste spik! Hem och middag, efterrätt, kaffe. Blev en sen kv'll och de åkte vid 12. Brorsan hade glömt sina fotollsskor i pappas bil och ko m och hämtade dem vid halv 1 på natten. Sen fick jag äntlien gå och lägga mig.

Idag spöregnar det och styvmamman har åkt på körresa till Tallin. skönt! Bara jag och pappa resten av veckan..Nu siter vi vid varsin dator. Jag skriver och babblar med Dennis på MSN. Pappa spelar WOW som värsta datanörden. Och hunden är däckad. Så idag lir det inte mycket. Brorsan ska komma förbi och byta däck. Och vad vi ska göra vet jag inte. Och det spelar ingen roll. En lugn dag skulle inte skada.

Nej nu ska jag sluta!

CIAO

Kommentarer
Postat av: Linda

Ingen bild?

2008-05-02 @ 00:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0