Herregud jag är bara 21

Ibland blir man ju fundersam. Varör har alla så bråttom att bli vuxna? Det köps hus, bilar, fixas och donas åt alla håll. Jag blir rätt trött av att höra om det. Herregud jag är bara 21. Jag har massor med år på mig att bli den perfekta hemmafrun utan damm i hörnen, med 65 blomkrukor med levande blommor i som jag vattnar 2 ggr i veckan, som diskar på en gång, tvättar så fort man har tillräckligt för en full maskin, ja ni fattar grejen. Varför ska jag göra allt det nu? Jag är nöjd med att vara vuxen nog att plugga på universitetet, alltid betala mina räkningar i tid och sköta betygen. Varför denna hets? är man verkligen en sämre människa för att man har damm i hörnen och kan torka ihjäl en kaktus? 

Nu menar jag inte att hylla slarvigheten, att man begöver bli en slusk. Men chilla lite. 

Dessutom håller västvärlden på att städa ihjäl sina barn. Vi har det FÖR rent. Det ger barnen allergier och ett dåligt imunförsvar. 

Nej nu ska jag sluta. 

Ciao// ME  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0