Kan inte riktigt hålla med Emma där..

Jag tycker inte alls det är något fel med att köpa hus, bil osv.
Kan juh kankse bero på att jag är en människa som ingår i det där.
Jag har köpt bil, men det är ju av anledningen att jag måste ta mig fram. Måste ta mig på jobbet exempelvis.
Man blir jävligt les att hela tiden åna bil, det ska passa för den man lånar den av, de ska ha tilbka den då och då.
Men bli så himla begränsad. Inte min grej!

Sen att vi har köpt hus, men varför inte?
Bo i lägenhet är inte det billigaste!! Man betalar fruktansvärda summor pengar!
Sen kan man inte gör som man vill i en lägenhet, jo om man köper den. Men de är juh samma sak som att äga ett hus på sätt och vis, förutom att man inte har egen tomt. Men de vill jag ha, jag vill kunna ligga ute o sola, greja på ha äppel träd osv. Visst då tänker kanske vissa att man är låst på en plats, men de är man juh om amn köper en lägenhet också! Plus att de är juh bara att sälja huset den dagen man kommer på att man vill bo på annan plats eller ort!
Sen att jag älskar inredning och älskar att stöka på o se resultat! Då är de perfekt med hus, tapetsera o stöka på som man vill ha de! Ge hemmet sin egen stil lixom!

Sen de med att städa jag är sjukt pedant! HATAR ATT HA STÖKIGT! Så jag måste städa o ha det relaivt dammfritt. Trivs inge annars, om de ligger saker överallt o är massa äcklig tvätt som ligger o dräller. Ne fy, rent o snyggt. Sen att man inte hinner städa lika mycket som jag skulle vilja att de skulle göras, för man jobbar! Och måste ha tid för fritid där i mellan. Men någorlunda rent ska de vara i mitt hem o omgivning!

Så jag tycker det där är olika, beror på hur man är som person! Hur man vill ha de.
Det handlar ju inte om at vara mer eler mindre vuxen. Eller att stressa!
Man kan ju leva livet vilket fall, de ända som skiljer är ju hur man vill göra de o hur man vill ha de!

Puss & Kram

Catrine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0