Filmkväll 2

Jag och Hanna har precis haft filmkväll igen. Skräck var vad det blev, igen. Idag blev det faktiskt bara bra filmer. Vi började lugnt och avancerade sedan till mer och mer nervpirrande. Vi slutade med andra ord skitskraja. Men det var ju det som var poängen.

Ja jag får verkligen rekomendera filmerna, Deepwater, The Eye och Stay alive. Jag kan kallt säga att de var de bäst spenderade 60 kronorna jag gjort av med på länge. Helt klart! Och jag lär inte spela mitt favoritspel på PS2, project zero, på ett tag framöver. Lysande betyg.

Deepwater hade det bästa slutet, helt oväntat och var väl inte särskilt skrämmande. Däremot ruskigt välspelat och med en bra story. Att huvudrollsinnehavaren dessutom är fruktansvärt sexig och snygg, med en kropp att döda för och alltid iklädd snygga t-shirtar eller sexiga, sexiga linnen gör filmen ännu bättre. Varför de blonderade honom är dock ett mysterium för oss alla.  



The eye
var mer skrämmande men med det vanliga förutsedda slutet. Intressant handling och välspelat. Hur "monstren" framställs fick mig däremot att skratta som om jag såg American Pie. Det drar ner betyget lite.


















Stay Alive var helt klart bäst! Välspelat, lysande handling, 50/50 på slutet och skrämselfaktor på max! Det var många år sedan jag satt på helspänn igenom en hel film utan något direkt avbrott. är hände något konstant men aldrig så det blev för mycket. Denna film är helt klart bland det bästa jag sett i genren på många många år! Se denna! 



Så har man vänt på dygnet igen då. Ingen ovanlighet, men borde verkligen försöka sluta. Annars kommer måndagar förevigt bli mitt personliga lilla helvete.
 
Nej dags att sluta! Höres!

Ciao//ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0