Idol 080918

Jaga så var det dags för sista uttagningen inför slutaudition. Vet inte men mitt intresse var inte lika högs som vanligt. Men så var jag rätt trött också.

Robin Alm hade en jäkla röst, välldigt fyllig och bra speciellt när han sänkte låten lite. Lite jobb på den killen så. Och vilket CV han hade, chef och grejer. Snacka driftig kille.
Robin Ericsson var inte heller dålig. Speciell röst som nästan får håren i nacken att resa sig. Många bra som hette Robin av någon anledning i år.

Däremot föll jag som en fura för en av killarna som inte blev uttagna från webben. Killen som sjöng Bon Jovi, det var riktigt bra! Så bra så jag nästan fick tårar i ögonen. Men han kom som sagt inte med.

De två från webben som dock kom med var väl okej, iaf tjejen. Black Velvet var ett bra låtval för henne, och hon levererade den riktigt bra.

Den lille killen var duktig men han skulle ha fått vänta ett tag. Det hördes så väl att hans röst inte var färdigutvecklad, hade han ens hamnat i målbrottet än? Hade varit  bättre om han fick nåt år på sig för att få ut sin rösts fulla potential. Men men, är som sagt inte jag som bestämmer.

Nej det där programmet var inte ett av de bästa..

Och för att summera årets turne är jag faktiskt lite besviken. Jag saknar ett riktigt Hallelulia moment. En röst som får hjärtat att dra ihop sig av rörelse och man kan inte ta ögonen från tvskärmen. Det brukar komma en varje år, men inte iår. Några har varit nära, men ingen riktigt där. Förhoppningsvis får vi fler framåt i tävlingen.

Vet inte om jag missade något program, jag tror det. Men ärligt så gör det inte så mycket. Som sagt är veckofinalerna bäst. 

Ja bäst under denna turne måste ändå vara Bagge. Zoolanderblicken, den trnande blicken när killen tog upp hundarna, alla oneliners. Ja vilken stjärna! 

Det var allt, nu får vi vänta på slutaudition och veckofinalerna.. 

Ciao//ME 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0