Planering planering

Idag är jag ingen trevlig person att ha att göra med. I huvudet har det bosatt sig ett antal plåtslagare med siktet inställt på att driva mig till vansinne. Jag har bara sovit 2 timmar inatt så det är väl kanske inte särskilt konstigt egentligen att jag har huvudvärk. Trött är jag också, nåt så fruktansvärt. Men men det blir nog bra det här. Bara jag får sova inatt så. Men lär somna som en liten bebis.


Egentligen har det varit en bra dag. Hade riktigt roligt på praktiken och fick mycket planering gjord. Men man blir rätt slut av all spänning när man börjar en massa nya saker hela tiden. Att dessutom få till det som man vill ha det är också en utmaning.

Imorgon är det dags för handledning igen. Vet inte riktigt vad jag ska ta upp. Har en del saker men vet fan inte om jag vågar. Man vill ju inte gärna stöta sig med handledaren. Skönt iaf att det blir individuellt, är så lätt att bli nerpratad när alla de andra sitter med och tycker. JAg har blivit lite feg där känner jag. Måste våga prata för mig själv. För att bara sitta och stirra in i vöggen passar inte mig! Jag behöver något att göra. Mnn på rätt sätt såklart. Jag tror jag ska prata med handledaren om det imorgon.

Men hela tiden pratas det om planeringstid och att man kommer behöva den när det blir mer intensivt senare. Speciellt de andra praktikanterna snackar om det och jag blir osäker. De har väl delvis rätt men jag känner mig sjlv och får inte jag sitta ifred utan andras inblandning så får jag onget gjort ändå. Men herregud jag har dessutom 3 timmar varje morgon som jag kan jobba på, för jag måste ju ändå vara vaken och 1½ timme av det måste jag vara på skolan. Sedan har jag 1½ timme på eftermiddagen då jag åker hem. Uppepå det har vi fredagarna ledig just för den sakens skull, Seriöst hur mycket planeringstid mer kan jag behöva? Jag har ju redan 18 timmar i veckan bara i restid och i väntetid. Om jag var duktig och jobbade där så kan jag vara ledig torsdag eftermiddag till måndag morgon varje vecka. Jisses.

Men visst, en del planeringstid kommer jag behöva  eftersom jag har 2 saker tillsammans med en till praktikant. Då måste man ju prata ihop sig en del. Men vad kan det ta? 3 timmar i veckan? MAX! Behöver vi mer vore det tragiskt.

Jaha vad ska jag göra av resten av tiden då. Måndagar är jag uppbokad 1 timme, i regel mellan 10 och 11. Tisdagar Ca 2 timmar och onsdagar  3 timmar. Jag kommer bli fruktansvärt uttråkad. Så enkelt är det bara. Jag måste få in något mer., Iaf på måndagar och tisdagar. Annars blir jag knäpp. Visst det kommer att bli jobbigt för jag blir trött av pendlandet. Men att bara sitta där och stirra skulle göra mig ännu tröttare. Något vill jag göra.   

Måste bara tipsa om en låt. Josh Grobans Don't give up.. Den är såå fin och peppande.  

Ciao // ME

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0