IDOL 2008

Så var den nya säsongen av Idol igång. HALLELULIA! Som jag väntat. Med ny jury dessutom. Ska bli kul att följa det igen.  

Jag måste väl erkänna att jag inte trodde att jag skulle gilla nya juryn. Men för en gångs skull hade jag faktskt fel!  Och det känns bara bra, om i trodde något annat. De ger väldigt mycket bättre kritik än den förra, den är mycket mer konstruktiv. Inga påhopp om kläder, utseende eller annat. Dessutom är de ärligare och har bättre dynamik i gruppen. Dessutom är de väldigt professionella. Och roliga!
Anders Bagge är mysig som fan och han har så roliga kommentarer. "Mina bröstvårtor är alldeles hårda" lär bli en klasiker. Sedan verkar han snäll och ungefär liga galen när han funderar som jag! Sånt gillar vi! Och ärligt tjejer hur många skulle inte ligga med Andreas om de fick chansen? Sen kan man ju heller inte förneka att han inte bara är snygg, han är ung och snuskigt rik dessutom. ME LIKE!  Haha! Laila är också bra, men vafan jag är hetro hon får jobba lite hårdare för att jag ska hylla henne haha!
Japp jag erkänner mig besegrad! De är bra!

Sen ja vad gör man med människor som inte har någon självinsikt? Vissa är så dåliga på att sjunga att man önskar att man inte hade öron. Det gör u fan ont att lyssna på dem. Man skulle behöva vara aspackad för det. Eller jag vet fa inte om det skulle hjälpa. Men men. Jag tycker egentligen inte om uttgningarna. Jag föredrar fredagsfinalerna. Men jag kan inte hjälpa att titta. Det är som en bilkrasch. Man tittar fast man inte vill se.  

Däremot finns det en hel del guldkorn. Som Anna i Karlstad, hon var verligen duktig och Erik från samma ställe som sjöng I´m yours. Jag trodde inte det skulle bli bra, det är en svår låt, men jäklar jag diggade bra här hemma i soffan. 

Sedan har vi ju bråket om Jidhes lilla kupp ikväll. Visst tyckte jag synd om killen, han hade verkligen en bra röst. Men juryn har rätt, med de nerverna hur ska han kunna uppträda i Globen? Eller alls? Men samtidigt kan det vara bra att han fick en chans till. Hoppas bara att ha ägnat all tid från han fck Guldbiljetten tills nu att jobba på det. Då var det lyckat, aanrs måste han ut i slutauditionen. Så är det bara. Men lyckas han ska det bli kul att få följa honom. 

Jidhe måste ju också avhandlas. Jag fattar inte varför så  många avskyr honom. Jag gillar honom! Han är charmig, rolig och egentligen helt fel. Men det är det som funkar så bra. Dessutom gillar jag hans peppningssnack.  Carolina Gynning var betydligt sämre i mitt tycke! Dessutom bjuder han på sig själv. Jag kan fortfarande se honom framför mig, och skratta som en tok, åt hans dans iklädd snortajta 70-talskläder och afrokrull förra året. Det var en riktig höjdpunkt. Jag gillar folk som bjuder på sig själva!

Jaja iaf ska det bli en rolig säsong! Hoppas ni hänger med på resan!

Ciao//ME   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0