Vaddå feminism?

Idag blev jag riktigt djävla förbannad och skämdes över att vara kvinna! Jag satt och läste Metro när jag väntade på tåget och det var en artikel om att kvinnor inte kommer in på högskoleutbildningar. Alla var såklart jöttesura, "Hur kan man göra så här 2008?", Det är inte jämställt! BLA BLA BLA!

Varför blev jag då förbannad. Jo för att högskolorna motiverade det hela med att män fick företräde för att det var mycket färre män på utbildningarna än vad det var kvinnor. Kvotering helt enkelt. De ville få män att börja plugga igen. Det var tydligen fel.

Men arbetsplatser med majoriteten mön kvoterar ju in kvinnor på samma sätt. SÅ HUR I HELVETE SKA NI KVINNOR HA DET??? Jag menar ska det bara vara jämställt när kvinnorna är underrepresenterade? Är jämställdhet endast på kvinnors villkor? Hör ni inte hur det låter? Fy fan!

Nej där är ni fel ute! Jag tycker högskolorna gör helt rätt!

Nej nu ska jag titta vidare på Idol.


Allt går att läsa här http://www.metro.se/se/article/2008/09/17/23/0756-45/index.xml

Ciao// ME


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0